30 Juli 2011

Har varit hemma några dagar nu, och tänkte skriva lite om hur veckan i Gråbo, Varberg och Lerum varit =).

Skriver lite kortfattat, orkar inte skriva ut allt ( det skulle bli för mycket ).

21 - Åkte upp och på tåget va det en övernervös och stressad pappa med sin son. Han kunde verkligen inte sitta still och om tåg stannade blev han as irriterad - GAAH !! Daniel och Emma kom och hämtade mig så åkte vi förbi Aline en sväng och sen Fredrik en sväng med =). Väl i Gråbo gick jag och Daniel en långsväng med Malte och jag skrämde livet ur Daniel när han höll på att trampa på en mödarsnigel XD. Och Malte höll på att skita ner sig när vi skulle gå förbi hästarna ^^. På kvällen letade vi upp lite låtar som vi kunde spela och sjunga under helgen i Varberg.

22 - Gjorde vi inte så mycket. Vi skrev av texterna som vi skulle ha med oss så att alla kunde hänge med i låtarna medan vi väntade på att vi kunde packa in i bilen och åka och hämta upp alla som skulle med ( Emma, Simon och Viktor ) ^^. När vi väl kom fram till Varberg va det bara till att packa ur bilen och kolla vad som fanns för att sedan dra och handla. Tillbaka i husvagnen va det dags att fixa middag och börja dricka som vi gjorde resten av kvällen och sjöng en del, men så fort vi slutade sjunga och spela gitarr så kom grannarna ut och tyckte att vi skulle fortsätta =P. Det slutade med att vi snackade om allt och inget nästan och Simon mådde inte så bra heller om man säger så =P.

23 - När vi gick upp upptäckte vi att det va swimmingpool i förtältet, så det va inprincip bara till att få bort så mycket som möjligt från golvet och försöka att få ut en del av vattnet. Men det va egentligen lönlöst för det regnade till och från hela dagen så efter några timmar va det lika mycket och ännu mer vatten i tältet. Så tillslut gick jag barfota i tältet och på gräsmattan utanför, men skulle jag hämta vatten, gå på toa eller gå ut med Malte åkte flippfloppsen på. När vi trodde att det va uppehåll nog för att grilla så startade vi grillarna sen öppnade himlen sig och engångsgrillarna dog så kom det "Vad sägs om donken istället ?". Och på kvällen körde vi alla utom Daniel ( han va med en liten stund ) ölspelet och man blev lite påverkad av alla straffklunkar ( dålig på att hålla mig och tappade bort mig i sjuans tabell hela tiden =P ) och alla vattenfall med bara donken i magen ^^. Sent på kvällen blev Viktor sugen på korven som Emma och Daniel hade gått och köpt mellan regnskurarna, så vi la på lite mer kol och grillade korv vid elva - tolv på kvällen =P.

24 - Upp tidigt, äta frukost, fixa i husvagnen så att inget stod löst, packa bilen med det som skulle vara där, fälla tältet och in med det i vagnen och dra från campingen. Väl hemma i Gråbo igen tömde vi vagnen och jag skulle träffat Sandra, men Daniel hade fått sin lön och skulle iväg och köpa sin efterlängtade Iphone 4 och sen skulle vi handla med oss mat till Fredrik där vi skulle grilla =). Så det blev för stressigt för att träffa Sandra =(. Sen flyttade jag hem till Fredrik =P ;).

25 - Åkte till Gråbo för att träffa Sandra och va med henne till hon skulle jobba, sen gick jag till Caroline som precis kom hem och tittade på när hon satte i hårförlängning på Linda =). Sen blev jag av med ungefär hälften av mitt hår helt oplanerat, vilket va skönt faktiskt =). Tack än en gång Caroline =). Efter det träffade jag Daniel som väntade på Emelie, sen va Daniel snäll och körde mig till Fredrik =).

26 - Gjorde inte så mycket, va bara ute med Izzy typ.

27 - Va iväg i Alingsås ( där jag inte varit på typ hundra år kändes det som ) och storhandlade till Fredrik med hans föräldrar. Sen när vi kom hem gick vi ut med Izzy och tog lite fina kort på henne =). På kvällen kom Daniel förbi för att säga hej då, men det gick sådär att åka igen =P. Blev att vi snackade lite om allt och inget ( som vanligt ^^ ), men till slut gick det bra för honom att åka =P. 

28 - Mikael kom till Fredrik för att hämta mig så att vi kunde åka hem ( =( ). På vägen ner åkte vi inom Ullared där Mikael aldrig ha varit, och som tur va kom vi vid en rätt så bra tid för vi slapp leta pakering hur länge som helst utan det tog kanske fem minuter att hitta en =). Och som vanligt va det stockat precis vid ingången ( folk vet ju aldrig vart dom ska gå "/ ) men längre in va det mer fritt =). Så jag tror att Mikael fick en bra första upplevelse av Gekås Ullared ;). Sen va det dags för den sista biten av resan hem och jag va nog inte det roligaste sällskapet, va sjukt slö, seg och satt mest och gäspade =P.


Det va min vecka där uppe =). Blev sjukt mycket text ändå, så slänger bara in en bild på mig själv som jag bjuder på ^^. 


 
Viktor fick låna kameran och hittade fokusen =P.


Fler bilder kommer en annan dag =).


- Over and out -

Kommentarer

Lämna gärna ett spår efter dig

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0