En mening..

Tittade av en slump på "Sommarkväll" häromkvällen, och där var det ett gift par som var med. Mannen fick reda på några dagar efter deras bröllop att han hade fått canser och bara hade några månader kvar att leva. Idag, fyra år senare, väntar dom sitt första bran och han mår bra trotts att han har canser kvar i hela kroppen. Han äter tydligen en medicin som stannar upp spridningen eller utvecklingen av cansern. Eller stannar upp den gör den inte, men det går inte så fort för cansern att sprida/utveckla sig nu som då.

Vet inte när det var, men det måste ju ha varit för fyra årsen som SVT gjorde en seire som heter "Himlen kan vänta" där man kan följa fem personer som mitt i livet drabbas av en svår sjukdom, varav en av dom var han jag precis skrev om.

När jag ittade på Sommarkväll så nämnde dom Himlen kan vänta och jag kände igen det med en gång, men kunde inte komma på om det var en bok eller en film. Så nu för en stund sen kollade jag upp det, och det visade sig ju att det var en seire ( ^^ ). Jag klickade mig in på sidan och möts av citatet :


"- Man har tusen önskningar när man är frisk. Men bara en när man är sjuk..."



Någon dom håller med ?


- Over and out -

Kommentarer

Lämna gärna ett spår efter dig

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0