24 Juli 2010

Vad har jag gjort idag ? Gått och lagt mig ( 4 - halv fem någon gång i morse ^^ ), vaknat, käkat frukost , pratat med Louise, åkt iväg och släppt hundar, hem, lagat mat, slappat och nördat framför datan.

 När vi va och släppte hundarna så kom det två kvinnor ( eller vad man ska säga ) med en hund, så Ronja och Pepsi springer fram till staketet och grinden/dörren till rastgården. Den äldsta av dom sa hej och öppnade griden och bara gick in, utan att fråga om det gick bra att komma in först. Och eftersom att jag inte ville att Pepsi och Ronja skulle stå brevid varandra ( brukar bli att dom vaktar varandra och skäller ut "främlingen" efter noter typ ) när hunden kom fram så höll jag i Ronja.

Men vilket fall som helst så blev jag jätte irriterad på att dom bara gick in utan att fråga, tänk om vi hade haft två aggressiva hundar ? Sen lät hon inte hundarna få hälsa heller ( brukar gå bättre om dom får hälsa ), utan gick bara raka vägen förbi oss. Hade jag inte hållt Ronja hade det nog blivit ett litet "slagsmål" mellan våra hundar och den andra hunden. Så eftersom hon totalnonchalerade oss så sa jag till pappa "man ju fråga först innan man går in!" och "eftersom att dom inte fick hälsa så vågar jag inte släppa Ronja", så vi beslutade oss ( sura och förbannade ) att åka hem efter att bara ha varit där i en kvart eller något.

Det att jag inte sa ifrån va för att det lät som att dom inte pratade svenska, utan typ tyska eller något. Men hade jag hört att det var svenska hade jag sagt ifrån.

Jag som hundägare ser det som ett måste och en vana att fråga den andra hundägaren om det är okej att hundarna hälsar eller om det är okej att jag/vi kommer in med våra hundar. Jag ser det som en självklarhet att kolla läget med ägaren/ägarna INNAN jag går in i en rastgråd ( finns typ bara sånna ställen att släppa hundarna på här nere ).


- Over and out -


Kommentarer

Lämna gärna ett spår efter dig

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0