4 Augusti 2010

Det har verkligen inte varit min tur dag idag! Började med att jag blev getingstucken på underarmen, så det svullnade upp lite och musklerna blev stela =S. Sen kom pappa hem för att lämna av väskorna för att han hade varit och jobbat, så åkte jag med honom för att hämta våran bil och lämna jobbebilen.
    På vägen dit eller hem ( kommer inte ihåg riktigt ) tänkte jag för mig själv " fan va skönt att jag har lyckats få mina naglar bra igen, jag kanske ska måla dom senare idag ?"  det fick jag ju käka upp när jag kom hem och skulle ta bort plastpåsen på Pepsis tass. För när jag skulle lägga henne på rygg från sitt-läge ( hon ville inte lägga sig ner ) så bröt jag en av mina längsta naglar så illa att jag började blöda. Kändes verkligen som att jag var back in the old days då folk sparkade av mina naglar lite titt som tätt och när bollar bröt av dom som jag gjorde mot golvet idag. Fy satan va ont det gjorde när jag skulle försöka klippa bort den brutna naglen! Vet ni va dumhuvudet till syster säger då ? "Sätt kirurgtejp över natten och ta bort den imon" (olyckan hände alltså vid fyra på natten) eftersom att jag hade så ont så röt jag tillbaka " Är du dum i huvudet eller ? Kan jag inte ens klippa av den hur ska jag kunna sätta tejp på den då ?" grejen var den att den biten av nageln som hade blivit avbruten stod nästan rakt ut! Äckligt värre, men jag är ju som sagt "van" av att se mina naglar så "/.
Nog om det nu...

Idag har jag inte gjort så mycket. varit ute med hundar bara typ =S. Det är ju inget väder längre för att åka iväg till stranden tillexempel =(. Kan inte värmen och solen komma tillbaka nu ? Känns ju som att hösten är här, så kallt som det är =S.  Hoppas att värmen kommer tillbaka snart, vill ju få lite mer fär innan skolan börjar igen ^^.


Just det ja, jag har kommit på vad jag vill göra efter skolan =D. Jag vill bli makeup-artist ^^. Tycker nämligen att det är roligt att sminka och ibland göra crazy sminkningar som jag kallar det ^^. Men det är samtidigt något som är en typ av hobby och inget jag egentligen vill jobba med "/. Så nu var jag tillbaka till mitt beslutångest läge igen "/ =(. Usch ne...


- Over and out -

Kommentarer
Postat av: Caroline

(svullnade) (-;



Stackars, måste gjort skit ont med nageln. Buhuu, lider med dig.. Samtidigt som din lilla historia lät så rolig att jag ville skratta (a).



Makeup-artist tror jag absolut du skulle passa som att vara, låter kanon (-;



Frisör är något jag egentligen vill ha som hobby, men jag jobbar hellre med det hela tiden än med något som inte alls är lika roligt.

2010-08-05 @ 12:25:41
URL: http://carolinewangson.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hihi ändrade ordet ^^.



Det gjorde rätt så ont när det hände, men efter några dagar hade nageln växt ut såpass mycket att det inte gjorde ont längre =). Haha hade jag läst den historien från någon annans sida, så hade jag nog inte heller kunnat låta bli att skratta lite ^^.



Jag vill inte bli Makeup-artis längre ^^ haha jag har sån beslutsångest. Men jag har kanske kanske kommit på vad jag vill jobba med ^^, men är inte helt hundra än.

2010-08-14 @ 02:30:39
URL: http://lillfiiaa.blogg.se/

Lämna gärna ett spår efter dig

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0