31 Juli 2010

Kanske skulle ha skrivit 1 Augusti 2010 istället ? Ääh skit samma, jag ska skriva för den 31.e Juli 2010 ^^.

Ska börja med att säga grattis till Johan som fyller år idag, Grattis!

Sen kan jag fortsätta med dagen. Det har inte hänt så mycket idag, bara slappat framför datan typ. Jag har kollar igenom alla mina 5000 ( ? ) bilder jag har, tog mycket längre tid än jag trodde att det skulle göra. Men det kanske var för att det finns fyra bilder av samma bild fast i olika mappar ? Måste ta och lägga ihop alla bilderna någon dag. tar ju lite onödig plats och tar upp lite onödiga mappar - förutsatt att det är samma bilder i två - tre olika mappar ^^.

Annars har jag inte gjort ett skit idag. Eller jo, tagit hand om Pepsi, bytt sårnånting på klon några gånger. Jag har inte skrivit att jag var iväg med Pepsi till vetrinären i torsdags ( ? ). Men det var iaf så att hon har haft en inflamation mellan två klor, eller var man ska säga, och vi hade tänkt att gå dit med henne nu i nästa vecka när pappa fått pengar för det jobbet han gjorde torsdag - fredag. Men det blev akut ist, för när jag och Louise var ute med dom första svängen så var det precis som att halva klon gick av och vred på sig så att den la sig med kanten uppe på pulpan. Det är jättesvårt att förklara, men man såg verkligen hur ont hon hade och hur obehagligt hon tyckte att det var. Så jag ringde till pappa och sa att jag måste dit med henne nu på en gång och förklarade läget. Han var ju inte hemma så fick pina iväg Pepsi på en typ 45 minuters promenad ( som normalt tar en halvtimma om hon inte segar och ska lukta överallt ). Så jag gick in till vetrinären och fick en akut tid, tog väl en halvtimma sen var jag inne. Dom sa att hon skulle bli inlagd några timmar för att dom var tvungna att söva ner henne för att kunna ta bort klon. Några timmar senare ringde dom hem och sa att vi kunde komma bort och hämta henne. Och oj va trött hon var! Hon orkade inte ens vifta på svansen när hon såg mig och inte heller när hon såg Ronja och Lousie ^^ haha naaw stackarn. Fick reda på med att hon hade fått kloröta ( hon har tappat några klor innan ), men att det gick att "rädda" om man gav henne extra fettsyror. Så nu äter hon pencilin ( stavas ? ) i leverpastej med extra fettsyror på sprutat/ iblandat =). Hoppas att hon blir frisk snart så hon kan åka iväg och springa efter bollar ;).

Haha vilken lång text det blev XD. Du behöver inte läsa den om du inte vill ^^.



Måste säga tack till Caroline med för att du vill hjälpa mig att fixa design och header till mig =). Det är verkligen jättesnällt av dig <3.


- Over and out -

Kommentarer

Lämna gärna ett spår efter dig

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0